Myshelgen

Åh, helgen var så himla mysig. Tar en liten dag i sänder:
 
Fredag: Kom till Luleå Airport vid 20.35 och blev upphämtad av mamma. Vi åkte först förbi pappa en stund för att jag skulle hämta lite saker hos honom och sen åkte jag och mamma hem till henne. Vi satt sen och drack vin och åt mackor och catchade upp hela kvällen tills det var läggdags.
Vädret jag lämnade.
 
Lördag: Frukost hos mamma och sen gjorde vi oss iordning hela förmiddagen. Kl 14 åkte vi till Sundet där mammas födelsedagsfest började kl 15. Två av mammas tre bröder med respektive var där, mormor och morfar var där, farmor var där, pappa var där, pappas syskon med respektive var där och såklart var mina syskon där med nästan alla sina respektive också. Vi åt trerättersmiddag, sjöng och hade det allmänt trevligt. Festen avslutades på mammas begäran med fyrverkerier. När festen tagit slut åkte jag tillsammans med Peter och barnen till Norrfjärden. Lite senare kom Lisa, Anton och mamma dit också och då sjöng vi och spelade lite musik och umgicks.






 
Söndag: Hilmer och Hedvig kom och väckte mig och Anton på mammas födelsedagsmorgon med viskningen "det snöar jättemycket, så häääär stooooora snöflingor!" Det var vi förstås tvungna att se och dessutom hade mamma vaknat så vi pallrade oss upp och sjöng för henne. En frukost senare åkte vi strax efter kl 10 till okänd plats. Mamma hade ingen aning om var hon skulle mer än att hon skulle "mot Sunderbyn". Hon trodde förstås att vi skulle kolla hörseln på henne, haha. Nope! Vi hamnade till slut ute i Mjedsjön hos en Monica som driver Gestalt Kreativitet-Gården hemma hos sig. Där fick vi jobba med luffarslöjd och mamma fick dessutom ta med sig något hem från ateljén. Vi blev också bjudna på lunch och tårta och sen fick vi luffarslöjda lite till innan Monica bad oss att följa med henne in i köket. Där fick vi varsin balja som vi skulle lasta i torkade rosenblad och björklöv i. Sen hälldes det på hett vatten som vi sen skulle ha fotbad i. Ååååh så härligt det var! Fossingarna är så mjuka nu. När dagen var slut där åkte vi hem till mamma och åt rester från festen och myste.

 
Måndag: Anton väckte mig och var jobbig kvart i sju, haha, efter att mamma sagt hejdå till oss. Så lyssnade vi lite på Mammas Nya Kille och packade ihop oss och åt frukost hemma hos mamma innan pappa kom och hämtade oss och skjutsade ut oss till flyget. Resan hem gick alldeles utmärkt och på kvällen gick jag på en liten promenad och myste sen hela kvällen.
Från vinter till höst.

Kommentera här: