Jag visste det!

(klicka på bilden för länk)
 
Jag hade det verkligen på känn. När jag för ett par år sedan gick omkring och mådde skit av det jag trodde var ingenting (dessutom särskilt under vårarna vilket var helt nytt territorium för mig eftersom jag tidigare varit förhållandevis glad under våren och deppigare under hösten) så föreslog Lisa att jag skulle börja äta d-vitamin. Och när jag gjorde det blev jag piggare och gladare nästan direkt. All ångest försvann ju inte pga att jag fortfarande åt p-piller och framförallt inte mådde bra i min dåvarande relation men det hjälpte faktiskt – plötsligt hade jag bra dagar vilket var otroligt sällsynt. Och nu verkar Lundaforskare också ha kommit fram till att d-vitamin har otroligt inflytande på vårt mående. Tänkte nog det.
Sensmoral: köp d-vitamin och ät året runt, kanske särskilt under höst- och vinterhalvåret men också under våren. Chansen finns att deppigheten blir uthärdlig. :)

Kommentera här: