50 nyanser av svar

1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till? – Viktoria, tror jag!

2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex? – Kärlek utan sex. Fast egentligen tror jag att i grund och botten är de två sidor av samma mynt och överlever inte utan varandra.

3. Vilken var den senaste filmen du såg? – Jag och Niklas såg Hunger Games 3: Mockingjay i måndags, sååå braaaa.

4. Har du bra självförtroende? – Jovars! Desto sämre självkänsla dock.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu? – Äta chili-cheese. Men jag har faktiskt tränat idag så vore nog inte så bra för då skulle ju träningen vara förgäves, hehe.

6. Nämn tre saker på din att-göra-lista? – Skriva reflection portfolio, städa, handla blockljus.

7. Beskriv ditt drömutseende. – Kurvig och proportionerlig.

8. Skriv namnet på någon du ser upp till – Linnea Henriksson!

9. Någon du har kysst – Niklas.

10. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? – Det har jag med all säkerhet. Är inte hundra på var dock, haha. (HOPPAS glittriga blusen ligger hemma nånstans!)

11. Den du senast sov över hos – Sov nog hos Niklas för ett par helger sen! Fast nu kom jag på att det var nog nyssare jag sov hos Caroline.

12. Vem skrev du senast med på Facebook? – Moa Löfgren!

13. Är du nöjd med din profilbild på Facebook? – Jovars! Är dock extremt sugen på att byta ut den snart men det finns tydligen oskrivna regler för hur ofta en ska/kan/borde byta proffa.

14. Vad väljer du, godis eller chips? – CHIPS! Allra helst med något att dippa i.

15. Pinsammaste minnet från skoltiden? – Ehm, jag råkade säga inför killen jag var kär i att jag "inte var kär i honom längre" utan att jag var medveten om att han satt vid bordet... Oopsie. Senare samma rast blev jag tvingad att fråga chans. Ni kan ju gissa vad han svarade as he ran for his life.

16. Hur uppvaktar man dig? – Frukost på sängen. Och sen massa (helst trevliga) överraskningar.

17. Har du rykten efter dig? – Inte mig veterligen.

18. Din absolut sämsta egenskap? – Jag har ingen inlärningskurva, än mindre tålamod med min egen inlärning. Alltså, jag har sämst tålamod när det gäller att lära sig saker. Jag tror att jag ska kunna allt på en gång, direkt, utan att öva.

19. Din bästa egenskap? – Empatisk.

20. En låt du är beroende av? – O med Coldplay.

21. Vad stod det i ditt senaste sms? – "Yes"

22. Vem skulle du ta med dig till en öde ö? – Haha, öde öar finns ju i massor av färger och former och skick! Allt beror på det ju. Öde ö i Bahamas på solsemester: Niklas för jag vet att han blir röd som en kräfta av solen (och jag är en ond flickvän). En öde ö i Luleå skärgård utan mat eller vatten: Pappa för han kan bygga saker som kan hjälpa oss ta oss iland. Tror att om Signe fick följa med hade vi klarat oss också. Hon gör mig alltid lite extra driftig.

23. Kan man vara vän med sitt ex? – Det beror nog lite på vilken relation en har haft med personen innan, hur det tog slut och hur längesen, tror jag. Finns många olika faktorer som spelar in.

24. Har du kysst en kompis? – Mja, det har jag väl.

25. Hur ofta dricker du alkohol? – Inte särskilt ofta, en-två gånger i månaden kanske.

26. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger? – Jag tycker det är lite småläskigt. Tycker det är skrämmande vad det gör med folk som använder droger regelbundet. Åsikter är egentligen inte mina att ha, folk gör ju som de vill så länge jag slipper dras in liksom.

27. Vad hatar du? – Ofrivillig ensamhet. Orättvisor. Diskriminering.

28. Hade du kunnat ha distansförhållande? – Har haft under tre somrar och det är ingen höjdare, ärligt talat. Men det är klart, en saknar ju varandra extra mycket och det kan nog vara nyttigt i ett förhållande, men det ska till att båda anstränger sig så en kan fortsätta ha kontakt även om en inte ses irl.

29. Vad handlade din senaste dröm om? – Minns faktiskt inte, men jag minns att jag kom ihåg den i morse... Fast det hjälper ju inte nu, haha!

30. Vad väger du? Vill inte veta, haha.

31. Hur lång är du? – 161 cm

32. Vilken är den bästa svenska filmen? – Hmm... Monica Z tror jag! Eller Den bästa sommaren.

33. De bästa svenska skådespelarna? – Mikael Persbrandt!! Och Alexander Skarsgård. Edda Magnason. 

34. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight? – Ofta en ens jämför dem? Harry Potter såklart.

35. Ditt humör för tillfället? – Relativt nöjd faktiskt! Fast är lite humörsvängig faktiskt nu när jag tänker efter.

36. En vacker person? – Har utstrålning och humor. Utseendet är subjektivt. Alla är vackra på ett eller annat sätt.

37. Har du instagram? – Jadå! @vivalafrida

38. Vem kramade du senast? – Niklas!

39. Vem träffade du senast? – Just nu träffar jag Niklas, men innan dess så träffade jag mina klassisar i skolan igår!

40. När slog du dig senast? – När jag cyklade omkull utanför KB i somras, haha.

41. Någon du vill träffa? – PAPPA! Hann knappt träffa honom alls när jag var hemma. Pappa och Emilia är prio 1 nästa gång jag åker till Luleå.

42. När grät du senast? – Jag och Niklas såg Finding Neverland i söndags och då grät jag en skvätt. Den filmen är så fin så jag vet inte vad.

43. Sminkar du dig varje dag? – Absolut inte, men brukar kompensera med mycket smink de gånger jag faktiskt sminkar mig ;)

44. Vem är du mest lik, mamma eller pappa? – Oj, jag är nog en salig blandning av dem båda faktiskt. Har mammas ögon och pappas näsa, mammas gångstil och pappas humör.

45. Är du helsvensk? – Jag tror det! Tror morfar är av vallonsläkt dock, men inget jag vet säkert.

47. En artist du inte gillar? – Haha, Taylor Swift. Även om jag kommer på mig själv med att råka sjunga med i hennes låtar ibland när de spelas på radion.

48. En artist du gillar? – Oj, artister är det ju ont om, jag gillar ju mer band, men ja, Linnea Henriksson är ju en av mina crushes just nu så henne får det bli!

49. Vad är det bästa som hänt dig? – Hur mycket som helst? Alla Coldplaykonserter. Christmas Lights-videoinspelningen. Förra årets insikt om att mitt liv är mitt.

50. Vad vill du bli när du blir äldre? – En grym lärare som alla små elever ser upp till! Och inte bara för att jag råkar vara längre...

Kommentera här: