Mina rosor är rosa och de här blommorna är blå

Nu känner jag att det varit tyst och deppigt på tok för länge här så nu tänkte jag skriva ett inlägg. Det är nämligen min födelsedag!
Jag tänkte att den här födelsedagen skulle inte bli mycket att hänga i julgranen eftersom jag skulle ha fullt upp med skola och jobb hela dagen och därför inte skulle hinna fira. Men vet ni vad? Det gjorde faktiskt absolut ingenting.
Jag träffade först basgruppen i morse för ett mycket givande basgruppsmöte och sen blev jag bjuden på lunch av Niklas. Efter det var det ett hyfsat givande seminarium (mycket tack vare min basgrupp) men det var jag tvungen att smita från eftersom jag skulle jobba. Så jag hämtade barnen jag passar på fritids och för att fira födelsedagen köpte vi glass och åt den i solskenet. Så fint! Och jag fick blommor av dem också, hur gulliga som helst. Och till råga på allt var det såååå varmt och soligt ute så vi gick utan jackor och nu känns ansiktet så där varmt och gosigt som om jag vore solbränd.
Ni hör ju. Vuxenlivet med allt vad det innebär (inklusive att inte hinna fira födelsedag) är inte så pjåkigt som en kan tro. Och när en fyller år på våren är det svårt att inte trivas.
 
 

Kommentera här: