Shine

Dra på trissor vilka vårkänslor jag har!
Var toktrött i morse när gubbarna ringde på dörren för att högtrycksspola avloppet så då var jag så illa tvungen att kliva upp och sen hade jag ju basgruppsträff också, men en stor kopp kaffe senare var jag pigg och glad. Så jag gick efter basgruppsträffen och handlade på Willys. När jag kom hem därifrån fick jag ett sånt fint meddelande:
Poptexter! Hur fint som helst. Pop är ju vår. Sen bytte jag om till maxikjol hemma och det är ju vårigt om något. Köpte dessutom tulpaner i rosa och gult på Willys, så himla fint och vårigt.
 
I skrivande stund håller jag faktiskt på att baka! Till vår lesson plan presentation ska vi leda en lektion som involverar att baka kakor så nu testar jag receptet. Det ska bli courage cookies. Jag har nog aldrig i mitt liv bakat kakor över huvudtaget så nu när jag tog ut första batchen så hade de inte bara flutit in i varandra (de växer tydligen och jag hade lagt dem jättetrångt) utan var dessutom alldeles mjuka och gick sönder, haha. Inget jag visste innan. Tänk att man lär sig något nytt varje dag. Så om en stund, när de svalnat och blivit knapriga, ska jag smaka på kakorna och dricka kaffe och titta på mina fina tulpaner. Och njuta av den fina vårkänslan. Ha en fin onsdag, vänner!

Kommentera här: