#SELFIE

Åh, vad fantastiskt det är att le. Att man inte gör det oftare. Det är ju så bra.
Av någon underlig himla anledning har jag haft en fantastisk dag idag och jag kan faktiskt inte ens sätta fingret på vad det är som har gjort den så bra. Jag hade föreläsning mellan 9 och 12, inget kul där. Bet dessutom ner två av naglarna. På väg ut från skolan fick jag dock med mig ett gäng kaffeportioner eftersom de stod och delade ut från Nescafé utanför så då blev jag nöjd och glad!
 
När jag kom hem fick jag ett sådant där konstigt städryck som aaaaaaldrig kommer om jag inte ska få besök. Så då städade jag för första gången på typ två månader. Ordentligt dessutom! Eller ja, med ordentligt menar jag att jag plockade undan alla kläder från golvet, sorterade papper och dammsög. Känner mig fett nöjd faktiskt! Nu kan jag röra mig fritt i lägenheten utan att riskera att snubbla. Win!
 
Sen skulle jag laga mat. Jag hade redan gjort en pannkakssmet men jag kunde inte bestämma mig för vad jag var sugen på – fläskpannkaka eller plättar – så jag gjorde båda. Ni kan tänka er att det var svårt att bestämma sig sen när det var dags att äta... När jag bestämt mig för plättar åt jag det med jordnötssmör och efter det blev jag danssugen (var jag redan igår och imorse) så då dansade jag loss i nystädade lägenheten med massa space!
 
 
 
När jag dansat bort lite av suget satte jag mig vid datorn och läste lite på Thought Catalog. Inlägget jag läste hade en hel del bra citat och länken kommer precis här efter om ni skulle vilja läsa. Moral of the story: Jag gjorde helt rätt. Och det känns fantastiskt idag. Det finns så många bättre män i världen.
 
Sometimes, you need to walk away before you drown together. Maybe learning how to swim on your own is the only way.

Kommentera här: