2014

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Jag var på Barbro för första gången och så åkte jag på semester med min mamma och syster. Jag gav nätdejting en chans! Massa nya grejer märker jag!

Hade du några nyårslöften?
- Mja, mål hade jag väl men var väl inte jätteduktig på att uppfylla dem. Skulle till exempel komma i ett par loppisshorts jag köpte men det gick inte så bra.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar iår?
- Inte vad jag kan komma på? Ett par facebookvänner på sin höjd. (Är där några som inte bara är facebookvänner som blivit föräldrar och jag inte kommer på det så är jag nog ingen bra vän, haha.)

Vilka länder besökte du?
- Storbritannien och Danmark.
London från the Eye!
 
Signe i Nyhavn, Köpenhamn!

Vad önskar du att du gjort mindre?
- Ältat. Varit avundsjuk.
 
Bästa minnet från 2014?
- Lundakarnevalen var riktigt, riktigt rolig alltså. Haha! Den och den underbara sommaren i Luleå.
 
Vad var din största framgång 2014?
- Jag fick jobb i vikariebanken på Grundskoleförvaltningen strax innan jul! Det var kul! Och nu har jag dessutom fått bostadsbidrag. Det är en framgång kanske? Att jag äntligen fått tummen ur och börjat söka jobb och bidrag.

Största misstaget?

- Jag pluggade inte alls tillräckligt till tentan i NO vilket innebär att jag kommer inleda året med en omtenta.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Jag blev riktigt förkyld i våras efter mitt besök hos Signe i Uppsala men utöver det tror jag bara jag hade känningar och förkylningar som aldrig bröt ut.
 
Bästa köpet?
- Min svarta kjol! 99 kr, SÅ VÄRT. Har den typ hela tiden.

Vad spenderade du mest pengar på?
- Hyra och mat. Jättetråkigt svar men ack så sant.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Ja! Jag träffade Linnea Henriksson och tredje gången kände hon igen mig och då blev jag glad!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Så himla mycket gladare! Åh, vad glad jag har varit. 

Favoritprogram på TV?
- Har som bekant ingen TV så har inte riktigt kunnat följa tablån direkt men jag har minsann Netflix! Nya favoritserier är Pretty Little Liars och Derek och stående favorit sedan förra året är Parenthood och Doctor Who. 

Hur tillbringade du julen?
- I Vimmerby med mamma, Anton och Lina.
 
Blev du kär i år?
Ja, det blev jag. I Niklas. Och så lite lite i Linnea Henriksson. Lite.
 
Bästa boken du läste i år?
- En man som heter Ove av Fredrik Backman!!! Var sjukt seg med att läsa den men jag läste den och gudars, vilken bra bok! LÄS om du inte redan gjort det. LÄS IGEN om du har gjort det.

Är det något du saknat 2014 som du vill ha år 2015?
- Pengar, haha. Har verkligen haft sjuk pengaångest det här året, särskilt nu under hösten.

Vad ser du mest fram emot år 2015?
- Reseplaner på Bryssel och Wien! Hoppas hoppas att de uppfylls också.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
- Först hade jag föreläsning och sen åkte jag till Caroline och Jimmie och fick göra min egen födelsedagstårta! Det var typ det finaste!
 
Finns det något som skulle ha gjort ditt år bättre?
- O ja, hade nog mått mycket bättre av ett sommarjobb till exempel.

Vad fick dig att må bra?
- Sommaren, Niklas, kuratorsamtal och fantastiska vänner. Särskilt Signe som vid ett tillfälle lyckades vända min hemska dag till gapskratt på två minuter blankt. Puss!

Vem saknade du?
- Pappa, Hilmer, Hedvig, Signe, Niklas, Emilia, Anna, mamma, Lisa + säkert massa andra också.

De bästa nya människorna du träffade?
- Yoko och Niklas är nog de nya och bästaste, no doubt about it.

Årets sötaste?
- DEN DÄRA GIRAFFEN som jag grät i tio minuter åt i våras. DÖR.
 
Årets besvikelse?
- Haha, 7 juni i Köpenhamn med Kent osv var så fruktanvärt hypad men blev ett totalmisslyckande.

Årets bästa?
- Linnea Henriksson på Malmöfestivalen i regnet. Det var såå fint.

Årets snällaste?
- Signe, Anton, Anton, Caroline och Niklas. 

Kommentera här: