Don't let your hair grow too long.

Spenderar en natt ute i Bergnäsets småbåtshamn där jag tjänar en hacka på att vara hamnvakt i stället för pappa. Kaffe, chips och godis har jag och har inte blivit alltför trött än så länge. Solen ska ha gått upp för 40 minuter sedan men jag ser inget av den förutom det faktum att det har blivit ljusare.
 
Hur jag spenderar min tid här i lilla vaktstugan? Jadu. Skypade med Jacob första timmen, Tove kom ner och sa hej en liten stund och sen har jag sett ett antal avsnitt av Parenthood (se den serien, den är fantastisk!). Nu vet jag inte riktigt om jag ska fortsätta se det eller se en film istället – har med mig filmer för ett PotC-maraton! Har inte sett ettan på sååå länge, vore gött att få nörda av sig lite. Men vi får se. Värma kaffet kanske man skulle göra först i vilket fall som helst. Sen får vi se vad de sista tre timmarna här ute har att erbjuda.
 
Annars har veckan som gått bjudit på lediga dagar, en tripp till Finland, lite hårfärgning och slingning, syskonhäng kombinerat med musikinspelning i Norrfjärden och hamnfestival. Och nu hamnvakt och ett tyst och lugnt Luleå. Så leker livet just nu.
 
Om 23 dagar kommer Jacob hit och om 29 dagar sätter vi oss på tåget hem till Malmö tillsammans. Vi har redan slagit personligt rekord i att vara ifrån varandra med hela fyra dagar (not to worry, detta kollades alltså upp nu och är inget jag går och tänker på dagarna i ända) så nu vill jag verkligen att de tre dryga veckor som är kvar ska gå fort. Jobbigt att kila stadigt i sådana här lägen. Tro det eller ej. (Sen är kanske inte att kila stadigt optimalt med distans på 140 mil heller...)
 
Och där hamnade vi i det där läget där det tar nästan en timme att skriva ett inlägg. Hoppsan.
 
 
 

Kommentera här: