Tankar om långfredagen och förlåtelse

Ja, jag vet inte.
 
I dag är det långfredagen. Sorgens dag i kyrkoåret. Jesu korsfästelse och död.
 
Kort innan sin död ska Jesus ha sagt "Fader, förlåt dem, för de vet inte vad de gör".
Det händer ganska ofta för mig att jag inte vet vad jag gör, det kan jag inte sticka under stolen med. Jag är en person som gör väldigt många misstag, som klantar mig och snubblar på orden. Jag vet det. Jag jobbar på det. Och jag ber om förlåtelse när det kommer upp för mig att jag har gjort fel. För ibland vet jag inte vad jag gör.
Tyvärr känns det ibland otillräckligt. Ibland känner jag mig otillräcklig. Att göra sig själv och andra medvetna om sin imperfektion verkar inte vara nog. Att våga visa sig svag räcker inte. Och det gör mig ganska ledsen. Vad krävs av mig för att jag ska kunna bli förlåten?

Kommentera här: