Lul(h)e(jd)å

Min sista dag i Luleå är inledd och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med längd och kvalitet på denna vistelse. Kanske eventuellt kan jag tänka mig ett par dagar till här men eftersom jag har en person nere i Malmö som jag längtar efter något så fruktansvärt så känns det fint att idag är sista dagen.
 
Jag har i alla fall hunnit med massor. I fredags när jag kom hit umgicks jag med pappa hela kvällen. Han öppnade sina julklappar (en vinylsingel som han blivit av med pga lånat ut den till någon som ej lämnat tillbaka den samt sin En man som heter Ove som jag lånat av honom, låtit författaren himself signera och slagit in) och blev övernöjd så jag vet inte riktigt hur det ska gå att toppa till nästa år.
 
I lördags pluggade jag på Kulturens Hus med Signe och så hängde vi hela dagen sen. Jag fick träffa Signes kattunge Stella (♥) och så åt vi middag på Bergnäset med min mamma och pappa. Mycket trevlig dag, indeed.
 
I söndags började jag med frukost på Savoy med finaste Emilia och det var så himla himla trevligt. Vi slöt sedan upp med Signe på Kulturens Hus där jag och Signe bestämt plugg. På eftermiddagen åkte jag och pappa ut till Norrfjärden och jag sov sedan över där.
 
I går steg jag upp tidigt för att åka till Luleå och plugga igen men jag bestämde mig för att stanna ett par timmar extra med Hilmer och Hedvig. I stället kom jag till Luleå lagom till lunch på Waldorf med Emilia, Signe, Johanna och Lollo och det var jättetrevligt. Sen åkte jag hem och pluggade lite och efter det åkte jag och pappa till mamma och åt middag där. Efter det blev jag skjutsad till Linnéa och så hade hon och jag kvalitetstid vilket var hur mysigt som helst. Promenerade sedan hem i kylan och det var sjukt härligt.
 
I dag åker jag som sagt hem. Jag tror lite att jag hade tagit detta så mycket sämre om jag inte visste att bredvid mig på flyget hela vägen till Malmö kommer Johanna (aka JG) att sitta. Vi bokade omedvetet samma flyg hem haha så igår styrde vi upp incheckning så vi sitter bredvid varandra! Dessutom har vi sälle på Arlanda så denna resan kommer nog bli riktigt bra! Nu ska jag bara plugga det sista inför tentan och äta lunch så är jag good to go home.

Kommentera här: