Je suis back in Sweden

Åh, London var ju i vanlig ordning helt freakin' fantastiskt. Jag och Anna hade det för det första väldigt trevligt när hon kom hit i fredags kväll. Vi åt middag och drack vin och hade disco och bokade taxi och sov sen fyra timmar. Sen var det taxi och tåg och flyg och vips så var vi framme i London typ klockan 9 på morgonen i lördags morse. Vi hade planer från morgon till kväll så vi åkte direkt till Notting Hill och gick lite på Portobello Road market och sen lyssnade vi på Annas kompis Gemma som sjöng och spelade på Acklam Market. Anna fick sjunga lite också så det var roligt. Efter det åkte vi till Palmer's Lodge och checkade in i vårt så kallade lyxrum. HAHA. Våningssäng och en jäääätteliten toalett och dusch. Nåväl, vi slapp åtminstone dela rum och toalett/dusch med andra. Efter det åkte vi till Camden och träffade Annas kollega Trevor och hans flickvän Claire och satt och drack öl med dem på The Black Cap. Och på kvällen åkte vi till Ye Olde Swiss Cottage, en pub där Annas kompisar Simon och Gabrielle satt och drack öl, och drack öl där också. Sen var klockan hela 21.15 (!) och vi var trötta och möra efter att ha varit på vift och i gasen hela dagen (och dessutom vakna sen kl 3 engelsk tid), så vi gick tillbaka till Palmer's och sov sen som stockar.
 
I söndags morse åt vi frukost med Annas kusin som bor i London och hade besök av sina föräldrar. Vi åt på The Wolseley som ligger precis mittemot The Ritz. Och det var ju lämpligt för efter frukosten passade vi på att gå in och kika lite på hur det såg ut där inne på The Ritz. Det var sååå fiiiiiint. Vågade inte ta bilder där inne för jag visste inte om man fick, så lyxigt var det. Afternoon tea för £50 ska jag lätt unna mig åtminstone en gång i mitt liv. Efter det vandrade vi runt kring Piccadilly och jag köpte en ny väska eftersom den jag hade med mig var på väg att gå sönder (något Annas väska hade gjort dagen innan, timingen?) och jag inte ville gå omkring med en tygpåse med trycket I ♥ SKÅNE på. Efter det tog jag och Anna tunnelbanan till Barbican där vi träffade Laura, vilket var jättetrevligt, och sen spelade ju Ólafur Arnalds där. Det var så himla bra.
 
På måndagmorgonen checkade vi ut tidigt och sen skyndade vi oss till stan där vi shoppade på Selfridges och Primark. Sen träffade vi Annas kompis Jana och åt sushi. Efter det Var vi tvungna att skynda oss tillbaka till Palmer's för att hämta väskor och sen bar det av ut mot Stansted. Och rätt var det var så var vi hemma i Sverige igen.

Kommentera här: