Februarifrusen

Så var det äntligen februari! Januari tenderar att vara rätt seg och tråkig så det känns skönt att den är över. Nu ser jag framemot värmande sol och långa dagar och kanske kanske lite snö också men det har jag ju redan fått nu så det är ingen fara på taket med den saken.
 
Vad har hänt sen sist då? Inte mycket skulle jag säga. En kväll drack jag öl med Johanna och Erik samtidigt som Johannas bror spelade sin musik på Restaurang Möllan. En annan kväll drack jag öl/vin med Caroline, Danne, Anton och Oskar m.fl. Kvällen efter det sa jag hejdå till Johanna som har åkt till Asien för att backpacka i ett halvår (hädanefter kommer jag således inte att prata så mycket om henne här på bloggen så är det någon Johanna jag pratar om fortsättningsvis så är det JG). En eftermiddag fikade jag med JG och så fortsatte jag i Malmö Studentkör också. I dag träffade jag familjen som jag ska jobba som barnvakt hos. Kommer bli bra!
 
En grej som faktiskt är ganska coolt är hur ambitiös jag är just nu. Ett: jag tränar då och då. Två: jag tänker på vad jag äter, försöker även räkna kalorier så gott det går. Tre: jag pluggar asbra??? Det är jag i och för sig lite så illa tvungen att göra när vi bara har en eller två föreläsningar i veckan, men ändå. Jag både läser och skriver ner saker som är bra så jag känner mig faktiskt sjukt produktiv. Det blir (väldigt) sällan mer än fyra timmar per dag men jag känner ändå att jag får saker gjorda (har snart läst ut en hel bok!) och jag känner mig inte alls lika stressad som jag gjorde förra terminen. Tack och lov för det.
 
Två pluggdagar efter varandra! Synd bara att jag inte kan plugga hemma = måste sitta på ett café = måste köpa något = tar fina bilder på utsikten = pluggar inte så intensivt.

Kommentera här: