Internetstrul och voodoo i ryggen

Jaha, så förflöt den här veckan också utan större ansträngningar. Nu sitter jag i Orkanens bibliotek och ska skriva en text som det är deadline på ikväll kl 23.59. Fråga inte varför jag inte har gjort det tidigare i veckan för det var meningen men det kom väl annat emellan. En konsert på konserthuset igår bland annat.
 
I förrgår när jag uppdaterade datorn till OS X Yosemite så slutade mitt internet fungera och jag HATADE det. Hade SÅ svårt att förstå hur en kan klara sig utan internet. Jag bara funderar på hur i hela fridens dagar jag klarade att inte ens ha en egen dator när jag gick på Fridhem. (Där hade jag i och för sig en hel macsal att sitta i.) Så kvällen igår förflöt lite i halv panik haha för jag hade så tråkigt. Vill gärna kunna göra flera saker samtidigt, typ prata i telefon med Signe och surfa samtidigt men det gick inte för sig. Så efter en timmes frustration i telefonen la jag på och fortsatte vara frustrerad över streamen som la av efter halva avsnittet på telefonen. GAH. Inte min dag igår alltså, haha.
 
Inte idag heller för den delen. I natt vaknade jag med ryggontet käpprätt från helvetet, åh herregud så ont det gjorde. Fick kliva upp och värma en vetekudde och se ut som häxan från Snövit och ta en Ipren innan jag kunde somna om ordentligt. Och sen sov jag ändå inte särskilt bra. Nu verkar ryggvärken vara borta i alla fall och jag har typ lyckats lösa internetproblemet tack vare gratis Wi-Fi i skolan så jag hoppas det är okej hemma också.

Kommentera här: