Fredagslista

Hur har din dag varit?
Lång och händelselös. Hade först föreläsning 8-12 och sen har jag suttit och "pluggat", som det så fint heter, på orkanenbibblan. Min största merit var att Ólafur svarade på två av mina tweets!!!! AAAAH, så starstruck.

Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Amanda, funderade de på! Om jag varit pojke hade jag antagligen hetat Valdemar. Är ändå rätt nöjd att jag fick två X-kromosomer istället för en, haha!
 
Vilket är ditt största beroende?
Jag skulle faktiskt gissa på socker. Och närhet. Därför dricker jag just nu grönt te för att minska sötsuget och lyssnar på Mozart för att bli inspirerad att plugga. Hittills går det sådär.
 
Vad gör du när ingen annan ser?
Kollar på Paradise Hotel, haha. Den här säsongen är min guilty pleasure.
 
Finns det något helt vanligt du gör som du tycker är ovanligt roligt?
GRAMMATIK! Gudars, älskar grammatik! Och att analysera sönder meningar som är konstiga. Om jag inte förstår en mening så brukar jag alltid ta ut alla satsdelar och sen läsa meningen igen, då går det alltid bättre!
 
Vad beställer du på krogen?
Det är väl helt beroende på vad jag är sugen på? Öl, vin eller piña colada, om en får vara petig med drinkvalet.
 
Vilken är din största skräck?
Typ att bli våldtagen, tror jag. Eller kidnappad och SEN våldtagen.
 
Hur gör man för att ragga på dig?
Hmm... Alltså egentligen är du bara rolig, trevlig och intressant/intresserad. Vettig och feminist, förstås!
 
Vad har du funderat över på sistone?
Alla mina konstiga drömmar jag haft när jag har sovit, haha! En spännande dröm var ju då när jag drömde att jag var soldat i andra världskriget, inte pallade vara det längre, låtsades somna och "föll av" pansarvagnen jag satt på, ner i en ashäftig bassäng med konstverk i taket typ sixtinska kapellet-ish och i bassängen försökte någon med Hilmers ansikte dränka mig och då blev jag lack för att telefonen hamnade under vatten. Inte för att han försökte dränka mig. Helt knäppt!
 
När skäms du?
Typ aldrig. Min bror lärde mig att en ska våga göra bort sig för då skäms en inte. Typiskt bra grej! Men kanske bör erkänna att jag hatar att halka omkull och om det skulle hända ställer jag mig upp fort som attan och kollar mig omkring för att se om någon såg mig.
 
Vem är den mest kända människa du talat med?
Ehm... Jag har pratat med Brolle ett flertal gånger! Linnea Henriksson ligger nog i hans liga över kända människor också. Henne har jag pratat med tre gånger! Hmm... Har interagerat med Ólafur Arnalds via Twitter senast idag om det räknas!!! Och så försökte jag prata med Maria Montazami en gång också men jag var alldeles för starstruck så jag tror inte hon hörde mig, haha. Och faktiskt så har jag dansat och snackat lite med Allan Hyde också, ni vet han som spelar Godric i True Blood!
Blev som lite tvungen att slänga ihop ett kollage bara för att.
 
Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Whuuuuut?
 
Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Det har jag säkert men bara för det kan jag inte komma på det.
 
Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Jag är på tok för hungrig för att laga mat så jag får väl ligga här i sängen tills jag inte är hungrig längre. Den är klassisk.
 
Vad gör du när du är ledsen?
Tänder ljus, kokar te och rantar med en vän.
 
Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Min svarta kjol! Den funkar ALLTID så länge allt annat är efter säsongen. Ett klädesplagg räcker ju inte liksom, någonsin?
 
Har du någon gång slagit någon?
Har nog aldrig riktigt pucklat på någon i den bemärkelsen vad jag minns men har klappat till diverse män i mina dagar, haha! Fanns en kille på lågstadiet som jag älskade att bråka med för han var mindre än mig så jag vann alltid. Men det var snarare brottning än slag så förhoppningsvis räknas det inte ;)
 
Vad ser du fram emot just nu?
Att bli klar med plugget för kvällen. Och morgondagen! Ska sova ut, ta en lång varm dusch, ha en dag alldeles för mig själv innan jag ska få lyxmiddag serverad!

Kommentera här: