Den lilla tystnaden

Förlåt, förlåt, förlåt! Här händer det en massa i livet och kvar är stackars bloggen.
 
Arbetsintervjun gick i alla fall ganska bra kändes det som. Det verkar inte finnas jobb till mig just nu, men företaget jag sökte jobb hos börjar rekryteringsprocessen redan nu. Förhoppningsvis får jag jobb snart, men troligtvis får jag jobb från och med nästa termin.
Efter intervun gick jag till SOL och pluggade och precis som förra gången träffade jag Disa där lite lagom random! Så då fick jag lite pluggsällskap och hon lunchsällskap. Tidigare under dagen hade jag skymtat någon på SOL som såg ut som Alfon men det var tydligen inte han. Jag stämde träff med Alfon under eftermiddagen i alla fall och det var så sjukt trevligt. Vi hade inte setts sen Movits i november förra året, helt sjukt!! Vi drack kaffe på Ebbas och sen gick vi hem till honom och hade julsångsjam. Sen gick jag lite vilse i Lund när jag skulle hem men kom mig hem till slut.
 
På kvällen träffade jag Yokojohanna! Också väldigt längesen sist. Åtminstone en månad. Vi åt traditionsenligt falafel från Saras och myste järnet. Dennis slöt upp med oss en stund också. Runt midnatt när Dennis och Yokojohanna började bli trötta slöt jag upp med Niklas och hans homies och hängde lite med dem på Belle Epoque tills det stängde. Taxi hem till mig och där blev det drama så det stod härliga till. Here we go:
 
Det stod nämligen en tjej utanför Rönnen som berättade att hon stått där i flera timmar och ingen släppte in henne. Hon var tydligen på någon fest och hade drama med någon kille på festen (mycket drama med jämförelser om en dumpning är värre än ett mord osv, long story short) och telefonen hade hon inte med sig. Hon skulle jobba dagen därpå och var frustrerad eftersom hon stått ute och frusit utomhus utan att kunna ta sig någonstans utan sina grejer. Förståeligt. Hon hade hur som helst den här killens nummer nedskrivet på en tjugolapp så Niklas lånade ut sin telefon till henne. Dålig täckning som det är nere i entrén på Rönnen kan ni ju gissa hur det gick... Niklas fick ringa upp honom igen och så stämde vi träff så tjejen kunde få hämta sina grejer och sova någon gång. Killen kom aldrig så vi ringde upp honom igen. Då visade det sig att han stått vid andra ingången och vänt, utan att ringa upp och fråga var vi var!? Hur som helst så gick vi till den ingången och då kom han och droppade av en kudde och en sovsäck, varpå han sen vände om och gick. Tjejen hade ju fortfarande grejer hos honom så hon tackade och sprang efter honom. Efter det vet vi inget mer. Så jag nojade fett mycket efter det, tänkte att nu får hon minsann sova på en parkbänk och inga grejer får hon tillbaka heller, ni vet hur jag kan vara. Tror inte vi somnade förrän vid fyra.
 
Det var fredagen. Så resten av helgen orkade jag faktiskt inte göra typ någonting, haha.
 
I dag skulle jag tentaplugga på Orkanen kl 10 men vaknade 10.20 så det sket sig. Kom inte till Orkanen förrän vid 13, MEN satt faktiskt där ända till 19.30. Så jag känner ändå att jag har varit duktig idag. Nu sitter jag i en musiksal som är minst tredubbelt så stor som min lägenhet och softar samtidigt som Niklas övar. Och såklart när jag öppnade PhotoBooth och skulle ta selfie med honom i bakgrunden så blev han nyfiken och undrade vad jag gjorde, haha.

Kommentera här: