Nobody ought to be alone on Christmas

Oj, nu gick visst en hel vecka utan att jag fått tillfälle att blogga!
Ska faktiskt erkänna att början av veckan inte var mycket att hänga i julgranen och det berodde väl till största delen på knäppa humörsvängningar och skola som jag inte riktigt hade lust att ta itu med. Men det löste sig till slut och jag gick från skolan i torsdags och tog helg med riktigt gott samvete. På torsdagkvällen träffade jag Yoko och vi såg Makthaverskan på Babel! Det var roligt! Kändes fint att vara ute och ränna lite med Yoko, som i våras och somras. 
 
Igår var jag ledig hela dagen och det firade jag med att gå på min tredje arbetsintervju! Sånt sjukt flyt jag har! Har varit på tre intervjuer med prick en veckas mellanrum nu. Efter intervjun passade jag på att sätta upp min nyköpta ljusslinga på balkongen. Det blev så fint!! Hur mysigt som helst. Jag hann även med en sväng in till stan och där köpte jag lite julklappar. På kvällen kom Niklas förbi med glögg – årets första för mig! Så himla gott.
 
I skrivande stund håller Niklas på att laga mat och jag hjälper inte till ett dugg! Men till mitt försvar gjorde jag faktiskt brakfrukost till oss i morse: ägg, falukorv och vita bönor! Men nu blev jag tillsagd att hacka paprika så ska väl hjälpa till lite då, haha. Hejsvejs!

Kommentera här: