Vill ha det.

Så var jag tillbaka i Malmö igen.
Veckan med Jacob i Luleå var helt enkelt underbar och i förrgår tog vi tåget hem tillsammans. Efter diverse komplikationer kom vi till Malmö en timme senare än planerat, men det var ändå det minsta vi förväntade oss. Först hade det skett en urspårning någonstans i Kirunatrakten så tågen från Narvik var inställda och ersatta med buss. Vårt tåg kom dock iväg endast en halvtimme senare än enligt tidtabell så det var inte så farligt (det som skulle gå fem timmar tidigare gick en timme senare än vårt). Men ändå nojade jag, för vi skulle hoppa av i Gävle och byta till ett snabbtåg till Stockholm där, och vi skulle bara ha en halvtimmes väntetid där. Hur som helst blev vi försenade i alla fall under natten och morgonen och var tvungna att åka en annan väg eftersom en tunnel var full med vatten, så vi hann inte byta i Gävle hur som helst. Vi fick åka vidare till Stockholm och där var SJ hjälpsamma och bokade in oss på ett tåg som skulle gå tio minuter efter att vi bokat om våra biljetter. Det tåget gick en timme efter att det vi skulle åka med gick, så vi var hemma tio i tre i stället för tio i två. Så det var skönt att det inte blev alltför sent. På eftermiddagen och kvällen umgicks jag med Bosse, Jannie, Sara och Hanna; det var jättetrevligt.
 
Idag ska jag städa hela lägenheten är det tänkt. Klockan är halv ett och jag har bara plockat lite, haha. Har en hel lista på grejer som ska göras. Har ju ett tomt kylskåp också så jag ska handla sen också. Men först städa, rensa i garderoben - åtminstone så jag får in allt i den, slänga papper, ställa in alla böcker i bokhyllan, och för en gångs skull använda mig av mitt förrådsutrymme - alla vinterkläder ska dit. Yeah. Detta kommer bli kul! Lyssnar på Malmöfestivalpeppen för 2013 så jag har något skoj att lyssna på i alla fall. På fredag börjar det! Tjoho!
 
 
 

Kommentera här: