Summer in the city!

Idag är det sommar! Satt ute i solen mellan 11 och tre, så nu ska jag bannemig bli brun (kanske röd först men vi vet ju alla hur det slutar sen!). Har smörjt mig med solskyddsfaktor 10, 15 och 20, worry not. Dessutom med en kräm som aktiverar melaninet i huden (aka det som gör huden brun!) vilket gör att jag kommer ha bruna ben för första gången sen jag var i Indien, om jag ens hade det då. Halleluja!
Annars...är det väl inte så jättebra. Kraschade igår och i förrgår (efter en underbar dag med bad och vänner och allt, vad är det för fel!?) och blev uppmanad att besöka en läkare. Så imorse, när det var tänkt att jag skulle ta sovmorgon, gick jag till vårdcentralen och fick prata med en läkare om hur jag mår. Hon skrev en remiss till sk KBT-behandling (Kognitiv Beteendeterapi) så om några veckor blir jag nog kallad dit. Jag ser om det fungerar och gör det inte det får jag väl ta till lyckopillrena. Men jag hoppas att jag slipper göra det.
I vilket fall så fick jag ta blodprov också. Det är uppenbarligen inte meningen att jag ska ge blod eller ta blodprover. Hon stack i vänstra armen, det kom inget blod. Hon stack i högra armen, det kom inget blod. Först när hon stack mig i ett av kärlen på min högra hand kom det blod. Så nu kommer jag få tre blåmärken lagom till att det stora försvunnit. A-woho.
Ja, jag sitter i bikini. Så himla varmt. Och min hand är svullen.

Kommentera här: