Jag vet nåt som inte du vet.

I fredags morse sov jag fyra timmar och sen blev jag upphämtad av mamma och så åkte vi till Skellefteå och hälsade på mormor och morfar. När mormor och morfar var bortbjudna fredag eftermiddag och kväll gick jag och mamma på Trästockfestivalen och såg Staffan Hellstrand och Linnea Henriksson. Sen träffade vi min fina vän Bo och så såg vi Soundtrack of our Lives innan det blev svinkallt och jag och mamma gick hem till mormor och morfar och jag fick min efterlängtade sömn.
 
I lördags sov jag till elva och vid tolv åkte jag, mamma, mormor och morfar ut till Boviken och hälsade på mammas kusin. Efter några timmar åkte vi e backe ner och hälsade på en annan av mammas kusiner och hon hade den finaste stugan jag någonsin har sett. Precis vid havet, stora fönster med fantastisk utsikt och öppen spis UTOMHUS! Underbart. Vid sex på kvällen gick jag till Trästockfestivalen och träffade Emilia och hennes kompisar där. Vi såg Thomas Stenström och sen åt vi festivalmat till middag. Emilias kompisar gick sen till campingområdet och då gick jag och Emilia runt lite på festivalen själva. Och tur var väl det för kom Skellefteås snyggaste rumpa in på området, så då gick vi diskret efter den. Vid tio följde jag med Emilia till campingen och där fick jag inte komma in, så jag gick hem och såg gamla filmer från när jag och kusin Alice hälsade på mormor och morfar när vi var mindre. Myspys.
 
I går gick vi först på en jättefin gudstjänst i Mobackenkyrkan och sen cyklade jag iväg till stan där jag träffade Bosse och sen gick vi på loppis i Folkparken. Jag fyndade en träningströja för tio kronor, en ABBA-vinyl för tio kronor och en klänning för en tjuga. Win! Men det regnade så när folk började packa ihop en timme innan utsatt tid cyklade vi ner på schtaaaan och jag köpte två nya nagellack. Tjoho! Lagom till lunch kom jag hem till mormor och morfar igen och efter det åkte jag och mamma först en sväng till Norrfjärden och sen hem till Luleå.
 
Idag gick jag på stan med mamma. En ny regnjacka och sex par strumpbyxor rikare är jag, känns bra! Köpte dessutom ögonfransfärgning så det ska någon få hjälpa mig med någon dag. Gick också och gjorde en synundersökning eftersom jag inte ser så bra på långt håll (fick dessutom veta att jag har ett litet brytningsfel i vardera öga). Nu har jag med mig tre provpar bågar hem, och på torsdag ska de tillbaka och jag ska bestämma mig för vilka bågar jag vill ha. Min ekonomi och faktumet att ingen annan vill betala för dem talar för att jag tar de billigaste.
 
Nu har jag uppdaterat om allt som hänt de senaste dagarna. Imorgon ska jag följa med pappa på jobbet och får dessutom en gratisresa till Narvik!

Kommentera här: