If the Pirates of the Caribbean breaks down, the pirates don't eat the tourists.

Haha, bästa citatet i Jurassic Park.

Idag hade jag inga lektioner, men jag ställde änd klockan på nio IFALL jag skulle känna för att göra lite nytta. Vaknade halv tolv. Tydligen inte. Satt sen i nattischa och läste Pride and Prejudice i evigheters evigheter (och ändå har jag bara läst hälften av det jag ska läsa (typ?) till nästa vecka) och klagade sen över att jag inget sällskap hade och egentligen inte orkade fixa till mig för något annat heller. TVETYDIGT. Vad ville jag egentligen? Blev i alla fall uppbjuden på pannacotta av min kära granne Lotta så det slutade med att jag slängde mig i duschen och gick upp till henne sen. Det var trevligt! Efter det kunde jag liksom utan ångest vara ensam hemma hela kvällen utan att känna mig patetisk och asocial. Så det var skönt. Hon räddade min dag.
Annars gick jag och skulle hämta mitt paket på Entré efter middagen. Har beställt en 800 sidor lång bok från Adlibris bokrea (för 20 spänn!? två och ett halvt öre per sida liksom) och jag fick avisering om den idag. Jag trodde självklart att den kommit in då aviseringen skickas ut, men när jag kom dit fanns paketet inte där. Oh well, en kvarts promenad till ingen nytta har väl ingen dött av. Ska dit imorgon igen. Det är nog en rolig bok.
Nu ikväll såg jag Jurassic Park. Fett awesome film det är ändå. Vill nästan se tvåan nu på en gång bara för att. Men det känns onödigt. Har sträcksett så mycket nu på sistone. Six Feet Under är slut. Och nu vet jag inte vad jag ska se härnäst. Särskilt eftersom mitt bredband inte är nog snabbt för att jag ska klara av att ladda ner (vilket innebär att jag måste KÖPA allt jag vill se).

HerreGUD vad girig jag har blivit. För tre år sen hade jag ALDRIG tänkt en tanke på att ladda ner film. Men så visste jag inte vad pengar var då heller. JOBBIGT LIV.

Kommentera här: