Jenny don't be hasty

Sorry about that.
Jag kan inte blogga när någon annan sitter och bevakar mig. Det är en grej här i macsalen när alla gör sin grej vid sin dator, men när mamma sitter på min säng och pratar med mig samtidigt som jag försöker skriva så funkar det inte riktigt och då blir jag irriterad. Men det kan ju inte hon veta, att lika mycket som hon vill ha sin tid med mig innan jag åker tillbaka till Skåne efter en helg full av jobb i Luleå så behöver jag min egna tid med mig själv. Anyway. Egen tid fick jag i alla fall senare, men då hade jag ingen dator.

Det som hänt sen sist jag bloggade som om världen skulle gå under (haha!) är galet mycket. Det gick ju ändå sisådär två veckor. Som vanligt blir det förhoppningsvis och förmodligen en kort liten sammanfattning av det viktigaste och roligaste som hänt under dessa två veckor som ni inte sett röken av mig här. (Kort blev den i alla fall inte ser jag nu i efterhand.) Bilder kommer ni förses med också, yay!

Söndagen den åttonde maj blev jag bjuden till Kågeröd på hemgjord pizza, det syntes bland annat på facebook. Gott var det. Och så såg jag och Anna på The Beauty (Booty) Shop. Baha, massa roligt och gulligt. Ni kan ju kolla in det här klippet så vet ni ungefär hur konversationerna gick i den filmen:



Tisdagen den tionde maj åkte jag, Anna och David till Höör för att titta på en badplats och kanske bada lite. Men det blev mest att vi kände på vattnet för sen var jag tvungen att åka tillbaka till Svalöv. I Svalöv träffade jag nämligen Bosse och såg semifinal 1 av Eurovision! Asbra. Gott var det med ost och kex också.

Torsdagen den tolfte maj gällde samma sak, fast med den lilla detaljen att Sverige och allas vår skånska talang Eric Saade var med och tävlade. (För ungefär ett år sen var jag totalt betuttad i honom, troligen för dialekten. Inte så mycket för utseendet.) Och kan ni tänka er hur sjukt spända vi var då där i slutet, när Sverige blev det tionde (!!!) landet att vara med och tävla i finalen! GAH. Vi bara "nääää, nu är det kört" och så bara "SWEDEN!!!". Då blev det kramkalas i soffan i min lägenhet! Yay!

Fredagen den 13 maj kom Jacob hem till mig. Vi spelade kort med Ida-Linn och Daniel, massa skoj hade vi.

Dagen efter blev jag och Jacob upphämtade i Svalöv av hans föräldrar och så åkte vi ut till deras stuga. Vi hade det jättemysigt och jag fick årets första myggbett (i plural) och årets första rabarberpaj! På kvällen var det förstås final i Eurovision Song Contest och det var så bra! Jag fattar inte att jag var så insatt i år. Popular är inte ens bra. Men det tyckte tydligen Europa eftersom den kom trea och fick tolvor av både Israel och Estland! "And twelve points go to...the most Popular guy in the house, Sweden!", herregud vad jag skrek och höll för Jacobs öron! Men jag bryr mig om Jacobs öron! Roligt var det i alla fall, och enligt Jacobs föräldrar var jag mer underhållning än själva Eurovision. Hihi!

På söndagen hade vi en mysig förmiddag i Broslätt och sen åkte vi och tittade på en badplats i Dagstorp. Efter den lilla turen vilade vi en stund och runt fyra var det middag. Efter några timmar åkte vi till Höör och släppte iväg Jacob till tåget till Kristianstad och sen skjutsade hans snälla föräldrar hem mig till Svalöv.

Tisdagen den 17 maj var det Norges nationaldag och det firade jag med att göra Anna sällskap nere i macsalen på kvällen. Jag skypade lite grann med Jacob och desto mer med Emilia, över två timmar! Det var roliiiigt (fun, fun, fun, fun). Jag saknar Emilia. Och Jacob också, i och för sig. ♥

Onsdagen den 18 maj åkte jag till Malmö strax efter lunch för att hänga lite med mina underbara långa soul sister med samma namn. Efter ett par timmar när vi var på väg till Triangeln, jag för att möta Jacob och Frida för att åka hem, blev jag överraskad av Jacobs pappa som också skulle hämta Jacob. Roligt!
När Jacob sen kom med tåget hade han på sig min Coldplaytröja som jag tydligen glömt hos honom. Det bästa är att han inte ens gillar Coldplay! Jag blev så himla glad, och han passade i den. Vem passar inte i Coldplaytröjor liksom. Men han passade extra bra i den, fråga mig inte varför, men det var något visst med att se världens bästa band på världens bästa kille. Kan inte förklara det bättre än så. Men det var en fin syn.
Anledningen till mitt och Jacobs lilla möte i Malmö var, som den nörd jag är, premiären av Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides. Filmen var lite grann som förväntat, som en fyra brukar vara. Visst var den sevärd, men jag är osäker på om den var så mycket mer. Måste nog se den ett par gånger till för att ha en riktig åsikt. Hur som helst var det jätteroligt att se Captain Jack Sparrow på vita duken igen efter nästan fyra år, och storyn gillar jag. Dessutom gillar jag att han på något sätt kommit tillbaka i sina gamla banor - den seriösa och oroliga Jack som man nästan bara lyckades få en glimt av i första filmen. Tvåan kommer dock alltid att ligga mig varmast om hjärtat, mest för att jag såg den tre gånger på bio och grät den femte gången jag såg den. Ettan kommer ju alltid att vara bäst, fast jag ofta säger att jag gillar tvåan mest. NÖRDEN ÄR TILLBAKA. Känner jag nu. Arrr.

I fredags, den 20 maj, tog jag mycket av mitt pick och pack i Svalöv och flög hem till Luleå över helgen. Den största anledningen var, förutom att ta hem så mycket som möjligt innan flytten hem, förträffen inför konfalägret i sommar. Fick träffa elva av de tretton konfirmander som kommer invadera Sundet i mitten av juni, och det verkar vara ett mysigt gäng. Det kommer bli bra.
Förutom en förträff hann jag även med att träffa syster, svåger och syskonbarn och det var jättebra för jag hade saknat dem jättemycket. I söndags åkte jag hem till Skåne igen, såg Brolle på Arlanda och fick övernatta hos Jacobs pappa i Malmö eftersom kollektivtrafiken till Svalöv inte går hur länge som helst på söndagkvällar. Bosse är snäll, han. Jag lämnade taxfreechoklad åt honom som tack.

Igår runt lunch kom jag då hem från Malmö. Efter lunch hade våra fotolärare sjukt mycket info om den kommande veckan, och så fick vi se det mytomspunna bildspelet från Warszawa. Vi är fantastiska, det ska ni veta!

I morse åkte jag tillbaka till Malmö en sväng och kom tillbaka till Svalöv igen runt lunch. Åt frukost bestående av knäckemackor och nudlar, och fem minuter senare var det lunch i skolan. Efter lunch gick jag hem och sov tre timmar och gick sen ner hit till macsalen för att fixa bildspelet inför vår utställning på lördag. Det gick så där.
Nu skiter jag i detta och går hem och äter.
1 Fp:

skriven

bästa updaten på bloggen i år! :D

Kommentera här: