Take me away on holidays

Jorå, nog var Virserumsvistelsen finfin alltid. Vi var och badade på Hagadalsbadet i söndags efter kyrkan och jag har jätteont i nacken efter simningen. Måste ju ha varit det liksom. Man ligger liksom på mage och ska försöka se vars man simmar när man simmar framåt så man inte simmar in i nån stackars sate som simmar långsammare än en själv. Aj.

I alla fall så åkte jag hem i söndags kväll, såg sjukt estetisk ut i min orangea mössa och Antons nya skitsnygga glasögon. Som jag tyvärr bara provade några gånger och aldrig fick med mig hem. Fick Liftarens Guide Till Galaxen i eftersläntrad julklapp av broren, så den läste jag på väg hem. Alla fem delar i en volym, bazinga!
Resan hem gick i alla fall snabbare än jag trott, hade ju massor att läsa också så det var nog det. Hundrasjuttiofyrakronorstidningarna och nya boken. Yeah. När jag kom till Lund fick jag vänta i kylan på mitt tåg hem men det gick bra. Förmorrat kallt bara. Kom hem till Svalöv vid kvart över tio på kvällen, struntade i att soppa direkt som jag planerat från början och gick och la mig halv tolv istället.

Igår soppade jag film efter religionen. Sen redovisade tvåorna sina julbordsprojekt (så sjukt duktiga fotografer vi har att göra med alltså). På eftermiddagen när alla redovisningar var klara ställde jag mig i labbet och framkallade effektivt fyra kontaktkartor och visade dem sedan för Andreas. Och så fick jag min fina halsduk som Johannalicious stickade till mig under jullovet. Hon är fin hon. Efter det gick jag hem och lagade världens godaste pastasås (lovar, den var DIVINE) och senare på kvällen fick jag och Daniel besök av Sara och Anton och så såg vi Easy A och Let Me In. Klockan två gick jag och la mig och somnade nästan på fläcken.

Idag hade jag sovmorgon till lunch. Vaknade strax före elva och kom till skolan lagom till tolvslaget. Efter lunch var det religion där jag redovisade mitt etiska dilemma. Och jag fick tillbaka arbeten och min Svenska C är nu avslutad genom ett arbete i Religion B. Awesome! När religionen hade slutat gick jag ner i labbet och gjorde de sista b-kopiorna för projektet. Känns helt fantastiskt. Bitarna börjar äntligen falla på plats. Imorgon ska jag visa alla b-kopior för Tobias och Andreas och sen vet jag förhoppningsvis precis hur mitt dokumentärprojekt om kärlek ska se ut.
1 Frida:

skriven

du är såååå söt.

2 Anonym:

skriven

hej din söta estet!

Kommentera här: