God jul och god fortsättning!

Varför säger man god fortsättning redan dagen efter julafton? Det är ju ändå fortfarande jul, liksom. Efter NYÅR, det fattar jag. Jag säger fortfarande god jul.

En vecka snart har jag varit hemma. Har hunnit få tokstopp på bilen och tvingats få igång den med startkablar, julklappshandlat med Linnéa, bakat pepparkakor med mamma, fått två par nya vinterskor av mamma (ett par för Luleåvinter och ett par för Malmövinter...if there is such a thing), julklappshandlat med Emilia för Emilias pengar, sett The Holiday, lackat julklappar, åkt till Norrfjärden, gjort julgodis och sen var det plötsligt julafton.

Julafton firades med mamma, pappa, Lisa, Peter, Hilmer, Hedvig, Ulla, Maria, David och Johan. Trots mängden människor blev den en fridfull och samsad jul och det var skönt. Jag fick en glassmaskin, en ofärdig receptbok och lite köksgrejer. Toknöjd! På kvällen när alla helvuxna och barn gått och lagt sig satt de halvvuxna kvar uppe och spelade Carcassonne tills klockan var två. Jag kom helsist. Jättemycket sist. Men det gjorde ingenting.

Juldagen började med en trötthet utan dess like. Jag, mamma och Lisa lämnade febriga barn hemma med pappor och åkte och fikade hos kusin Sofia och trots en kopp kaffe UTAN socker höll jag på att somna vid bordet. Tokigt. Efer ett par timmar åkte vi hem och vilade gott allihop på våra egna små sätt (jag med Angry Gran). Jag planerade att stanna en natt till i Norrfjärden men då sjuka intog var det säkrast att följa med mamma och pappa hem redan på juldagen, vilket gjorde att jag blev alldeles toksällskapssjuk och desperat smsade Emilia och Signe och till och med drog till med en Maggiotext som lyder "jag vill inte vara själv". Jag gillar verkligen inte Veronica Maggio. Det blev då spelkväll hos Signe med Med Andra Ord, med andra ord (= nya utgåvan = nya ord), och well, upprabblingslekar. Haha. För ett par timmar sen blev jag hemskjutsad och nyss spelade jag Hurts Like Heaven på Tap Tap Revenge. Kände plötsligt ett ömmande behov av att köpa trackpacket med Charlie Brown och Paradise också. Värt 7 kronor är det ju.

Kommentera här: