Falling asleep to a kitchen conversation

Hejsanhoppsan!
När vi sist hördes av hade jag precis släppt iväg Emilia till Borås och jag var hungrig. Nu är jag om möjligt ännu hungrigare, men det har hänt saker sen sist och jag ska inte hem än på ett tag. Magen får mättas senare, då blir den extra glad när den väl får lite mat. Eller mackor. Får se.

I onsdags insåg jag att jag vill bo i Skåne även till hösten så jag satt en hel kväll och panikskrev ut arbetsprover som sedan visade sig vara skit. En fin person nio mil bort hjälpte mig genom paniken och jag sökte till sist tre 30hp-kurser i Malmö och Lund istället för det treåriga programmet jag behövde arbetsprover för. Även om ekonomin strängt säger åt mig att bo hemma i Luleå, klippa mig och skaffa ett jobb så vill jag verkligen det här. Jag får dessutom ta studielån till hösten, så varför inte ge sig in i lånekarusellen direkt liksom? Medan detta hände så blev jag dessutom hamstervakt.

I torsdags vaknade jag tidigt och lekte lite med Bonbon innan jag powernappade lite och sen klev upp och åt lunch. Efter lunch åkte jag till Malmö och hade dejt med en fin Frida som snart fyller 20. När hon sen hade ensembleplaner åkte jag hem med tåget och på det träffade jag en annan fin person som senare under kvällen kallade mig sin flickvän. Huvvaligen så glad jag blev. Ville bara hoppa. Vill fortfarande bara hoppa.




I fredags hade jag en tio minuters lektion och sen var det lov. Jag gick då hem till min fina och lekte med Bonnie och efter några timmar åkte vi till Malmö (dock utan Bonbon). Promenerade till Entré och åt middag där och sen gick vi och såg Rio på bio (haha, lika kul varje gång). Jag älskar verkligen barnfilm, den här var underbar. Fick mig att vilja göra en sån där resa som Anton och Lina gjorde genom Sydamerika. En sån där sexveckors. I'd like that. I'd like that very much indeed.



I lördags var allt underbart till en början, lite oroligt till en fortsättning, men framåt kvällskvisten var allt bra igen. Då åkte jag ut på äventyr i Malmö för att träffa Anna och Sigrid och gå på picknickkonsert med dem. Panik till Victoriateatern men därefter pure amazingness. Edda Magnason var underbar. Ta er en lyssn, ba göre! Vin, vindruvor, ost och kex gjorde del av kvällen och pingismatchen bakom scenen också. När teatern stängde hamnade vi på Bullen (aslame namn på en krog in my opinion men den heter i alla fall så) med kändisar och jag slocknade hos Sigrid klockan två.


Klockan elva i går morse vaknade jag och Sigrid och vi såg på ljudlös Sex and the City tills Anna vaknade. Därefter höjde vi och upptäckte att serien innehöll väldigt mycket Jon Hopkins, vilket gjorde att jag ogillar den lite mindre nu än förut. Yay! Efter ett par timmars SatC och softande lämnade jag Växjötjejerna och åkte tillbaka till min påg och myste lite och åkte sen hem till Svalöv och hamstern. På kvällen såg jag och Daniel ett avsnitt av Six Feet Under och sen var jag tydligen trött för jag somnade före tolv.

I morse vaknade jag nio av mig själv, vad händer? Testade min nya sleeptalkingapp men det enda som hördes i natt var tydligen bara Bonnie som sprang i hjulet. Ruuuligt. Efter tre timmar av softande hemma fick jag tummen ur och gick ner till skolan för att scanna neg. Jag kom visst aldrig härifrån.

Kommentera här: