Holy schmuck!

Blev visst inget bloggande igår, som jag förutspått. Jobbade i alla fall fem timmar, och med musik i öronen och ett proffsigt appearance så gick de timmarna ganska fort. Slängde mig sen i duschen och när jag kom ut därifrån hade två av Lisas kompisar kommit för att spela Carcassonne. Jag kom för ovanlighetens skull (...) sist. När de åkt cyklade jag och handlade middagsmat - det blev torsdagstacos och ett glas vin, och jag berättade om studentonsdagen. Sen middag ledde till mindre tid att göra annat, så det sista vi gjorde var att skriva ut några bilder innan vi gick och la oss.

Idag skulle jag ha börjat jobba tidigt, men jag valde (eller så valde kroppen åt mig) att sova vidare till tio. Började sen jobba vid kvart över elva med att putsa fönstrena invändigt. Tråkigt? Ja. Timmarna gick långsamt, men vid halv sex kunde jag äntligen pusta ut när det var dags för middag. Efter det gick vi på promenad och idag var båda lamorna sociala! Hurra! Mmsade Anna som uppmanade att ringa så vi hann catcha upp lite medan barnen badade.
Nu har jag precis fått smaka lite på Lisas impulsivitet när det bestämdes att "här ska det möbleras om och den här vaggan ska ut i ladan och då kan vi ju ta ut solstolarna while we're at it!". Jösses.

Kommentera här: