Malmö 27/10

Dag två i Malmö. Helena är på träning, men jag orkade inte följa med. Så jag sitter här och nördar och förundras nästan över att jag lyckats gå back på mitt kontokort.

Igår var vi ute. Vi började på ölkafét, satt där och softade några timmar med gott att dricka (ceidor, öl och rom&cola) och vid halv tolv bar det iväg mot Étage. Där stannade vi till halv tre kanske, innan vi tog en taxi hem. Jag och Helena kom hem vid halv fyra kanske och då gick vi ut på promenad i en timme.
Idag sov jag till klockan ett (!) medan Helena åkte iväg och jobbade vid elva. Hon var tvungen att jobba till fyra, så vid två åkte jag buss till stan alldeles själv och hittade till caféet alldeles själv. Där åt jag frukostlunch, mums. Så satt vi där och softade (jag, och Frida som kom senare) tills Helena slutade.
Helenas friend spelade in en film och sökte statister så jag och H gick till Petri gymnasium och klädde oss i 80-talskläder och skådespelade. Det var skitkul! :D Jag har fortfarande min sneda hästsvans i håret.
Efter det var det tänkt att vi skulle bowla, men det blev för stressigt med tanke på Helenas träning så vi gick in på Helenas café (som egentligen var stängt) och hämtade lite gratis fika och satt inne på Triangeln och fikade tillsammans med Kajsa, Helenas andra friend (många nya people!).
Så strosade vi omkring inne på Triangeln en stund och det var då jag hittade mina fina tofflor! Det var också då problemet med mina pengar kom, när jag skulle köpa tofflorna. Först kunde inte köpet medges, när jag försökte få ett kontoutdrag gick det inte, när jag försökte ta ut pengar saknades täckning, och när jag ringde Nordeas sms-tjänst var tjänsten tillfälligt otillgänglig för min mobiltelefon. Snacka om att jag var orolig! Det var först nu när jag kom hem som jag fick veta anledningen.

Mamma är i alla fall världens snällaste mamma som för över pengar ikväll, så jag kan leva här nere (och kunna betala flygresan hem). Så det har nog fixat sig. Och jag har lärt mig en läxa. Gå aldrig någonsin back igen.

Nu ska jag se Desperate med syster-Kajsa! Haaaj.

Kommentera här: